Main content

Vraag

Mijn broer heeft nu ruim een jaar een psychose nadat hij moest stoppen met zijn medicatie Clozapine die hij zo’n 16 jaar trouw in nam en goed op functioneerde. Vanwege hartfalen moest hij stoppen en over naar een andere medicatie. Dit ging dus heel erg fout.

Mijn broer raakte vrij snel in een psychose. Uiteindelijk is men weer begonnen met zijn Clozapine maar deze slaat nu niet aan. Hij zit dus nu weer op zijn huidige dosering voor de psychose. Mijn vraag is nu of men de dosering kan verhogen zodat hij uit zijn psychose kan komen of werkt dat niet zo.

Want het vreselijke van deze casus is dat mijn broer niet had hoeven stoppen met de Clozapine want de diagnose bleek een bloeddruk probleem te zijn en geen hartfalen.

Antwoord

Hoi Doeshi,

Daar weet ik geen antwoord op, leg je de vraag voor aan een psychiater op dit espreekuur? Die weet zeker meer.

Wat rampzalig inderdaad. Sterkte!

Beantwoord door: Jeroen Zwaal op 31 maart 2018
  • Deel deze pagina: