Main content

Vraag

Ik slik pernate lithium en seroqel voor te kunnen slapen..ik wil van het overgewicht af die me het bezorgd heeft..wat kan ik doen..kan niet stoppen met de med

Antwoord

Hoi Jeske,

Toename in gewicht komt veel voor als bijwerking van medicijnen.

Ik adviseer je deze klachten te bespreken met de persoon van wie je deze medicatie krijgt voorgeschreven.

Bespreek de voor en nadelen, of (iets) verlaging een optie is, of andere medicatie? Wat is je bewegingspatroon?

Welk gewicht vind je nog oké, en wanneer wordt het voor jou niet meer acceptabel? In hoeverre weegt dat op tegen de voordelen van de medicatie?

Wellicht kan je in samenwerking met een voedingsdeskundige aan de slag? Bespreek welk streekgerechten haalbaar is en werk daar naar toe in kleine haalbare stapjes.

Het is mijzelf nog nooit gelukt om iets aan mijn gewicht te veranderen. Ik was al blij met het bericht dat een lang bad nemen al veel energie verbrand.

Er zijn wel Blogs te vinden over dit onderwerp, bijvoorbeeld van ‘Perensap’ daar is ook een fb-groep van.

Succes!

Beantwoord door: Jeroen Zwaal op 11 februari 2018
  • Deel deze pagina: