Main content

Vraag

Mijn zoon heeft gisteravond in een drugpsychose gezeten, hij is hier al bekend mee. Waar moeten we nu op letten? In andere situaties werd hij opgenomen. Hij raakte gisteravond al uit zijn psychose. Heeft bipolair en gebruikt zijn normale dosering; Depakine en Abilify.

Wat kan je verwachten; hij slaapt nu veel. Moet hij veel drinken?

 

Antwoord

Kan niet officieel medisch adviseren want heb hem niet gezien. Maar in het algemeen luidt het advies, bij iemand die al gediagnosticeerd is met bipolaire stoornis en die in het kader van drugs psychotische verschijnselen heeft gekregen:

1. Veel drinken kan nooit kwaad dus goed om te doen.

2. Veel slapen is goed.

3. Paar dagen kalm aan en niet te veel prikkels.

4. Monitor de psychotische verschijnselen: Blijft het weg of komt het terug? Als het erger wordt en/of hij lijkt ook manisch te worden dan beste de huisarts bellen.

5. Gewoon medicatie blijven nemen.

6. Geen drugs / alcohol - maar dat spreekt voor zich.

7. Probeer hem hulp te laten zoeken voor het drugsgebruik...

Sterkte!

Jim

Beantwoord door: jim van Os op 25 maart 2019
  • Deel deze pagina: