Wil je met ons chatten?
Je kunt (gratis en anoniem) chatten met PsychoseNet over alles wat te maken heeft met psychosegevoeligheid, stemmingsproblemen zoals depressie of manie, herstel van psychische klachten.
Onze chatmedewerkers staan iedere dag voor je klaar, ook in het weekend.
In een chat gesprek met PsychoseNet gesprek kun je je verhaal kwijt, je vragen stellen en advies krijgen. 7 dagen per week.
Je kunt chatgesprekken starten op de volgende tijdstippen:
- Overdag: 9.00 – 16.30 uur
- ’s Avonds: 20.00 – 22.30 uur
Je voert het gesprek met een hulpverlener of (familie) ervaringsdeskundige. De chats zijn in principe eenmalig. Het is mogelijk om 5 keer met een bepaalde medewerker af te spreken.
Veel gestelde vragen
-
Zoek je op dit moment hulp voor een acute situatie of ben je in crisis?
Neem dan contact op met je huisarts of met de huisartsenpost van jouw gemeente. Heb je dringende medische hulp nodig of is er sprake van (dreigend) geweld? Bel dan naar 112.
-
Je kunt gebruikmaken van een nickname/schuilnaam
Je kan ook een andere leeftijd opgeven als je dat prettig vindt. Je helpt met deze gegevens onze chat professional om het gesprek soepel te starten.
-
In een chat gesprek met PsychoseNet gesprek kun je je verhaal kwijt, je vragen stellen en advies krijgen
Je voert het gesprek met een hulpverlener of (familie) ervaringsdeskundige. In het gesprek kun je je verhaal kwijt, je vragen stellen en advies krijgen.
De chats zijn in principe eenmalig.
Eventueel is het mogelijk 5x met een bepaalde medewerker af te spreken. Via de chat kunnen we geen hulp bieden in acute situaties. Onze medewerkers kunnen ook niet ingaan op specifieke vragen over bijvoorbeeld medicatie of behandeling.
-
De chat is niet bedoeld om persoonlijk adviezen of om medicatievragen te behandelen
Via de chat kunnen we geen hulp bieden in acute situaties of ingaan op specifieke vragen over bijvoorbeeld medicatie of behandeling.
Voor algemene vragen en algemene (niet persoonlijke) adviezen over je behandeling en medicatie kun je terecht bij de experts van het PsychoseNet eSpreekuur.
-
Binnen openingstijden en toch is de chat gesloten?
Het kan voorkomen dat de chat wel is geopend, maar dat al onze medewerkers op het moment in gesprek zijn. Dan volgt (tijdelijk) de melding dat de chat is gesloten. Zodra er weer ruimte is komt de melding ‘Chatten?’ weer tevoorschijn onderin het scherm.
Wat kan je doen wanneer de chat is gesloten?
- Je kunt op een ander moment terug komen om te checken of de chat weer geopend is.
- Je kunt een persoonlijke chat afspraak maken door een mail te sturen naar chat@psychosenet.nl.
-
Wil je een afspraak maken voor een chat gesprek?
Stuur een mail naar: chat@psychosenet.nl
-
Heb je een chat-afspraak?
- Via deze link kun je jouw chat gesprek starten.
Na afloop van het chatgesprek
Als je klaar bent met chatten krijg je nog een aantal vragen. Als je deze invult help je ons om de chat te evalueren en te verbeteren.
-
De PsychoseNet Chat is goed beveiligd.
PsychoseNet gebruikt professionele software van software-leverancier Serviant om de chat-gesprekken mee te voeren. Serviant Live Chat is een Nederlands product met speciale aandacht voor beveiliging en privacy. Chatdeelnemers kunnen met deze software volledig anoniem blijven. PsychoseNet voldoet hiermee aan de regelgeving rond de bescherming (van de persoonsgegevens).
Staat jouw vraag er niet tussen? Mail je vraag dan naar chat@psychosenet.nl.
Ervaringen
“Ja, soms zijn woorden genoeg. En doet het er even niet toe hoe je je net daarvoor nog voelde. Dit soort dingetjes, of het nou klein of groot is, doen mij echt wel goed en dan ben ik blij dat ik hier kan chatten en dat het ook gewoon helpt om er over na te denken.. En dan maakt het niet uit dat ik misschien 5 of 6 of 20x terug kom. Als het maar werkt en dat ik wel op het juiste pad blijf!“
Sarina