Veel gezochte termen

De PsychoseNet Kennisbank

Beantwoord door

Expert Avatar

Jim van Os is een herstelgerichte psychiater, hoogleraar psychiatrische epidemiologie en Voorzitter Divisie Hersenen, UMC Utrecht. Hij werkt op het raakvlak van ‘harde’ breinwetenschap, gezondheidszorgonderzoek, kunst en subjectieve ervaringen van mensen met ‘lived experience’ in de GGZ. Jim is ook familielid van mensen met psychosegevoeligheid.

Hersenschade door een teveel aan THC?

Vraag

Ik heb een raar gevoel na m’n psychose. Dat kan aan de medicatie liggen, maar betwijfel dat want had dat gevoel al bij mijn eerste inspuiting. Zou het kunnen dat ik door de drugs (wiet en hasj) een teveel aan thc heb gekregen en ik hierdoor hersenschade heb opgedaan?

 

Antwoord

Nee, dat is gelukkig heel onwaarschijnlijk. Het kan onderdeel zijn van het proces van herstel na de psychose, soms duurt het een tijd voordat je weer terug bent op het oude niveau....

Groet Jim

Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 29
Beantwoord door: Jim van Os op 25 maart 2019

Gerelateerd

Meer over

Drugs en alcohol

Lees ook