Een goede vriend waar ik momenteel ook mee samenwerk is bipolair en begint voortekenen van een (hypo)manie te vertonen in zijn gedrag, waar hij mij voor gewaarschuwd heeft. Ik geniet van onze samenwerking en ook hoe enthousiast en gedreven hij is, maar ik vrees dat de werkdruk een manie aan het uitlokken is. Ik wil hier graag met hem over in gesprek gaan, maar ik wil hem ook niet kwetsen of afschrikken.
Wat zou een respectvolle manier zijn om dit met hem te bespreken, als goede maar ook bezorgde vriend?



