Main content

Pagina - Checklist Psychologische flexibiliteit

Psychologische flexibiliteit stelt je in staat om op een flexibele manier met je problemen om te gaan, en je leven in te vullen op een manier die waardevol is voor jou.

Psychologische flexibiliteit is de samensmelting van de zes kerncomponenten (acceptatie, defusie, zelf, hier en nu, waarden, handelen) van Acceptance and Commitment Therapy.

Je kunt je psychologische flexibiliteit vergroten, door je te verdiepen in Acceptance and Commitment Therapy

Deze vorm van therapie helpt je omgaan met problemen in het leven, zodat je niet verzand in een worsteling met jezelf en daarmee je eigen leven aan je voorbij ziet gaan. ACT is een evidence based psychotherapie, met een solide wetenschappelijke ondersteuning.

Ga naar de zelftest psychologische flexibiliteit


Biografie Jim van OsProf. dr. Jim van OsVoorzitter Divisie Hersenen, UMC Utrecht. Hij is tevens verbonden als Visiting Professor Psychiatric Epidemiology aan het Institute of Psychiatry te Londen. Hij is sinds 2011 lid van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) en werd in 2016 benoemd tot Fellow van King’s College London

Jim van Os werkt op het raakvlak van ‘harde’ breinwetenschap, gezondheidszorgonderzoek, kunst en subjectieve ervaringen van mensen met ‘lived experience’ in de GGZ. In 2014 kwam zijn boek ‘De DSM-5 Voorbij‘ uit, in 2016 het boek ‘Goede GGZ!‘ (samen met Philippe Delespaul e.a.) en in 2021 het boek ‘We Zijn God Niet‘ (samen met Myrrhe van Spronsen).

Lees hier meer over Jim van Os. Of volg Jim op LinkedInFacebookTwitter en YouTube!

Meer zelftesten doen? Dat kan!

  • Deel deze pagina: