Main content

Vraag

Hoe sta je ten opzichte van diazepam als demper van afkickverschijnselen van aripiprazol. Ik heb zeer heftige reacties en moet nog 2mg afbouwen met taperingstrips.

Antwoord

Kan geen specifieke medicatieadviezen in online spreekuur maar in zijn algemeenheid kan ik het volgende stellen:

Als er bij afbouw van aripiprazol ontwenningsverschijnselen optreden zijn er geen duidelijke medicatieadviezen te geven die goed onderlegd en onderzocht zijn.

Wel is het zo dan een middel als diazepam breed ingezet kan worden bij afkickverschijnselen, dus iemand zou dat theoretisch kunnen proberen bij afkicken van aripiprazol.

Maar dat moet wel in overleg met de arts, in lage dosis (2mg aripiprazol is ook een lage dosis) en alleen gedurende een zeer beperkte tijd vanwege het risico op verslaving.

Hope this helps!

Jim

Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 44
Beantwoord door: Jim van Os op 30 januari 2020
  • Deel deze pagina: