Main content

Vraag

Sinds 3 weken ben ik in een keer gestopt met Lexapro. Ik had dit nooit moeten doen, want ik voel me zo ziek, geïrriteerd, heb last van zweten, drukte in mijn hoofd en ik ben erg huilerig. Blijft dit aanhouden? Moet ik er doorheen, en zo ja hoelang kan dit duren? Of is het beter weer om te starten?

Antwoord

Ja, in een keer stoppen met een antidepressivum kan heel veel klachten opleveren. Daar is tegenwoordig een oplossing voor in de vorm van 'taperingstrips', waardoor je elke dag een klein beetje minder krijgt. Je kunt twee dingen doen: dit 'cold turkey' uitzitten, dat kan enkele weken duren, of opnieuw beginnen met Lexapro en dan heel geleidelijk afbouwen. Leg het voor aan je (huis)arts die je de medicatie voorschrijft.

Vriendelijke groet,

Ralph Kupka

Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 40
Beantwoord door: Ralph Kupka op 6 april 2020
  • Deel deze pagina: