Main content

Vraag

Hey Jim,

Ik heb een probleem: Ik heb al verschillende malen seksueel contact gehad met vrouwen, maar heb geen gevoel in mijn penis. Ik kom ook niet klaar.

Ik vind het een zeer vervelend probleem en begin er meer en meer mee in te zitten! Ik denk dat dat een relatie kan kapotmaken!

Bestaan er middelen om tot een ejaculatie te komen? Ik neem viagra op aanraden van mijn psychiater maar dat helpt alleen om een goede erectie te hebben. Een ejaculatie krijg ik niet.

Ik kan mijn medicatie niet verminderen anders word ik psychotisch.

Antwoord

Hey Sebas,

Vervelend joh! Seksuele bijwerkingen komen heel veel voor bij antipsychotica en antidepressiva - en er wordt vaak te weinig aan gedaan.

Ik zou toch de psychiater eens diep in de ogen kijken en de volgende vragen stellen:

1. Is de seroxat echt nodig? Dit geeft namelijk ook vervelende seksuele bijwerkingen en zou zelfs bij jou het hele beeld kunnen verklaren. Kan de seroxat gestopt worden of vervangen worden door een ander antidepressivum met minder seksuele bijwerkingen?

2. Waarom de combinatie Solian en Sycrest? Waarom 2 antipsychotica - dat geeft al snel een veel te hoge dosis.... en meer bijwerkingen!

3. Eventueel kun je een consult doen bij een specialist, bijvoorbeeld een uroloog met kennis van zaken. Het is belangrijk!

Beantwoord door: Jim van Os op 15 juli 2017
  • Deel deze pagina: