Main content

Sinds april 2020 biedt PsychoseNet (weer) een live chat functie aan om bezoekers een extra mogelijkheid te bieden tot laagdrempelig contact. De chat zal de komende periode qua beschikbaarheid worden uitgebreid.

Waarvoor is de chat bedoeld?

Je kunt (gratis en anoniem) chatten over alles wat te maken heeft met psychosegevoeligheid, stemmingsproblemen zoals depressie of manie, herstel van psychische klachten en/of zorgen die je nu misschien hebt rondom het coronavirus.

In het gesprek kun je je verhaal kwijt, je vragen stellen en advies krijgen. Je voert het gesprek met een hulpverlener of (familie) ervaringsdeskundige.

Via de chat kunnen we geen hulp bieden in acute situaties of  ingaan op specifieke vragen over bijvoorbeeld medicatie of behandeling. Hiervoor kun je wél terecht bij de experts van ons eSpreekuur.

Heb je direct hulp nodig? Lees hier wat je kunt doen.

Wanneer kun je chatten?

Op dit moment zijn er nog geen vaste openingstijden maar is de chat open zodra er iemand beschikbaar is. Dat kan overdag maar ook ’s avonds zijn. We streven ernaar gauw met vaste openingstijden te kunnen werken.

Heb je een chat-afspraak? Via deze link kun je jouw gesprek starten.

Hoe werkt de chat?

Voordat je gaat chatten krijg je eerst een aantal vragen. Je hoeft nooit je echte naam of andere persoonlijke gegevens door te geven; je kunt gebruikmaken van een nickname/schuilnaam. Ook de medewerker van PsychoseNet chat anoniem.
De PsychoseNet Chat wordt verzorgd door software-leverancier Serviant en is goed beveiligd. Wij gaan zeer vertrouwelijk met je gegevens om. Lees hier alles over in de privacyverklaring. Door te klikken op ‘ga naar de chat’ ga je hiermee akkoord.

Na afloop van het chatgesprek

Als je klaar bent met chatten krijg je nog een aantal vragen. Als je deze invult help je ons om de chat te evalueren en te verbeteren.

  • Deel deze pagina: