Veel gezochte termen

De PsychoseNet Kennisbank

Beantwoord door

Expert Avatar

Prof. dr. Ralph Kupka is hoogleraar Bipolaire Stoornissen, verbonden aan het VU Medisch Centrum (Amsterdam UMC), en psychiater bij GGZinGeest (Amsterdam) en Altrecht (Utrecht). Hij is voorzitter van het landelijk Kenniscentrum Bipolaire Stoornissen (KenBiS) en  Vice-President of Education van de International Society for Bipolar Disorders (ISBD).

Dempt quetiapine spier- en gewrichtspijn?

Vraag

Om beter te kunnen inslapen slik ik nu quetiapine 25mg. Ik heb zeer veel pijn gedurende de dag en nacht in de spieren en gewrichten, deze lijken nu veel minder.

Kan dat aan quetiapine liggen?

Antwoord

Of een lichamelijke klacht door medicatie wordt veroorzaakt kun je het beste beoordelen door het middel enige tijd niet in te nemen.

Daarnaast is het natuurlijk van belang of de klacht begonnen is vlak nadat je het middel bent gaan gebruiken. Dit wijst allebei op een samenhang. Vervolgens bepaal je wat zwaarder weegt: een gunstig effect op de oorspronkelijke klacht of de bijwerking.

Vriendelijke groet, Ralph Kupka

Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 54
Beantwoord door: Ralph Kupka op 20 mei 2019

Gerelateerd

Meer over

Bijwerkingen

Lees ook