Main content

Vraag

Mijn man is 66. Heeft geen diagnose, maar is 10 jaar geleden bij neuroloog geweest en die heeft parkinson vastgesteld. Maar symptomen had hij niet.

Hij heeft nu clozapine en lorazepam. Nu is hij sinds 2 dagen lusteloos voelt zich zwaar en rode vlekken met puntjes op de huis. Hij slaapt veel en heeft ook voor het slapen melatonine. Volgens hun als hij gaat minderen word hij onrustig. Maar wordt dat nu ook. Hij voelt zich niet goed.

Wat moeten we doen? Het betreft mijn partner.

Antwoord

Bedankt voor uw verhaal en vraag. Heeft hij 10 jaar geleden deze medicatie al voorgeschreven gekregen om parkinson te behandelen? Of sinds de laatste dagen? Apart dat zelfs zonder symptomen diagnoses kunnen worden vastgesteld. En vraag ik me af wat de dokter wilt bereiken met het voorschrijven hiervan.

Het is een heel logisch gevolg dat uw man zich lusteloos voelt door deze medicatie. Wellicht kunt u een andere dokter raadplegen om de medicatie te herzien. Want wat is erger, de 'ziekte' of de bijwerkingen van de medicatie? Daar dient een afweging tussen gemaakt te worden.

Succes en sterkte met de situatie

Mvg,
Tim Knoote

Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 60
Beantwoord door: Tim Knoote op 4 september 2019
  • Deel deze pagina: