Main content

Vraag

Beste Jim van Os,

Ik heb een psychosegevoeligheid / bipolaire stoornis en last van ADHD/onrust. Mijn psychiater helpt mij goed, alleen is er één ding wat wij niet kunnen verklaren. Ik heb last van een soort aanvallen waarin ik tijdelijk niet meer kan communiceren, last heb van oorsuizen, spiertrekkingen en prikkels hard binnenkomen. Dit gaat vaak gepaard met psychotische kenmerken. Elk geluid is dan heel erg naar en soms gaat het gepaard met een bepaalde agressie en sowieso met veel onrust. Het duurt nooit langer dan twee uur en kan ook maar een kwartier duren. Meestal voel ik zo een aanval ook wel aankomen. Heeft u dit vaker gezien? Abilify of seroquel helpen hier gedeeltelijk tot grotendeels tegen, maar mijn arts en ik hebben beide geen idee over wat dit kan zijn.

Alvast bedankt voor uw antwoord!

Antwoord

Beste Anoniem,

Goed te horen dat het gaat allemaal, hard werk van je, complimenten!

Ik denk dat het gaat om een stressreactie in combinatie met de bijwerkingen van de medicatie op het bewegingsapparaat (dreigende dystonie) - in het kader van de je algehele psychische gevoeligheid. Het is in ieder geval geen epilepsie en ook niet iets anders primair neurologisch - althans dat is allemaal zeer onwaarschijnlijk. Is de dosis van de medicatie onlangs aangepast?

Groet Jim

Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 20-35
Beantwoord door: Jim van Os op 31 maart 2020
  • Deel deze pagina: