Veel gezochte termen

De PsychoseNet Kennisbank

Beantwoord door

Expert Avatar

Jim van Os is een herstelgerichte psychiater, hoogleraar psychiatrische epidemiologie en Voorzitter Divisie Hersenen, UMC Utrecht. Hij werkt op het raakvlak van ‘harde’ breinwetenschap, gezondheidszorgonderzoek, kunst en subjectieve ervaringen van mensen met ‘lived experience’ in de GGZ. Jim is ook familielid van mensen met psychosegevoeligheid.

Griep en afbouwen antipsychotica

Vraag

In hoeverre is het logisch dat ik steeds grieperig word na een periode van afbouwen van antipsychotica?

Antwoord

Goede vraag!

Antipsychotica, en afbouw daarvan, zijn in verband gebracht met griepachtige verschijnselen. Hoe het precies zit is moeilijk te duiden, maar de combinatie wordt wel beschreven door mensen...

Het toont mogelijk aan dat het immuunsysteem en gebruik van antipsychotica niet helemaal onafhankelijk van elkaar zijn.

Hope this helps...

Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 44
Beantwoord door: Jim van Os op 26 september 2019

Gerelateerd

Meer over

Bijwerkingen

Lees ook