Main content

Vraag

Goedendag,

Sinds ongeveer vier weken slik ik 300 mg Wellbutrin na een opstartperiode van twee weken 150 mg.

Ik heb sindsdien last van hartkloppingen, druk op de borst en veel hoofdpijn. Kan dit komen door de Wellbutrin en komt dit vaak voor?

Omdat het ook Corona gerelateerde symptomen zijn houd ik daar ook rekening mee. Tevens zijn er recentelijk dingen gebeurd die ook hieraan ten grondslag kunnen liggen (overlijden van mijn vader aan Corona), maar houden die klachten dan ook vier weken aan? Naar mijn weten heb ik bijvoorbeeld niet gehyperventileerd.

Graag hoor ik van u.

Antwoord

Beste F.,

Via PsychoseNet kunnen we geen persoonlijke adviezen over diagnostiek en behandeling geven.

In het algemeen kan ik zeggen dat dergelijke klachten inderdaad kunnen optreden bij het gebruik van een antidepressivum. Dat sluit natuurlijk helemaal niet uit dat er iets anders aan ten grondslag ligt, zoals Corona. Dus bij verdenking daarop: laten testen.

Vriendelijke groet,

Ralph Kupka

Deze vraag is gesteld door een man in de leeftijdscategorie 20-35
Beantwoord door: Ralph Kupka op 18 december 2020
  • Deel deze pagina: