Main content

Vraag

Beste Jim,

Ik heb vier psychoses gehad en de laatste is vijf jaar geleden.

Ik ben mijn medicatie al lange tijd aan het afbouwen, onder begeleiding van een verpleegkundige. Ik heb als laatste de Abilify verlaagd van 12.5 mg naar 10 mg. En ik slik 50 mg clozapine.

Sinds een aantal weken heb ik een terugval. Ik ben erg angstig en alle geluiden komen veel te hard binnen.

Ik wil weer omhoog met de medicatie maar weet niet met welke van de twee en hoeveel. Mijn hulpverlener wil niet dat ik omhoog ga maar zoals het nu gaat, gaat het niet.

Wat moet ik doen?

Antwoord

Hey L.,

Dank voor je vraag! Goed bezig....

Je zou eventueel de Abilify weer naar 12.5 mg kunnen doen, maar je kunt ook nog even afwachten, vaak gaan dit soort dingen na een paar dagen of weken weer weg.

Op zich is het normaal om soms van dit soort ervaringen te hebben tijdens het afbouwen. Mensen schrikken er soms heel erg van maar je kunt het ook gewoon 'laten komen' - het is niet gevaarlijk.

Hope this helps, heel veel succes in ieder geval!

Greetz Jim

Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 35-50
Beantwoord door: Jim van Os op 18 juli 2020
  • Deel deze pagina: