Veel gezochte termen

De PsychoseNet Kennisbank

Beantwoord door

Expert Avatar

Prof. dr. Ralph Kupka is hoogleraar Bipolaire Stoornissen, verbonden aan het VU Medisch Centrum (Amsterdam UMC), en psychiater bij GGZinGeest (Amsterdam) en Altrecht (Utrecht). Hij is voorzitter van het landelijk Kenniscentrum Bipolaire Stoornissen (KenBiS) en  Vice-President of Education van de International Society for Bipolar Disorders (ISBD).

Is het normaal dat ik heftige bijwerkingen krijg bij verhoging dosis nortrilen?

Vraag

Ik heb mijn nortrilen dosis verhoogd van 85 naar 100 mg, in samenspraak met mijn psychiater. Sindsdien heb ik last van heftige bijwerkingen zoals zenuwachtigheid, warm-koud sensaties. Ik heb deze bijwerkingen niet dagelijks, en vooral ’s ochtends. Is dit normaal?

Antwoord

Bijwerkingen zijn niet altijd te voorkomen. Belangrijkste is dat je van je depressie afkomt. Zodra die verbeterd is, kun je overwegen om in samenspraak met de psychiater de dosis weer iets te verlagen. Maar bij twijfel: zo laten.

Vriendelijke groet,

Ralph Kupka

Deze vraag is gesteld door een vrouw in de leeftijdscategorie 63
Beantwoord door: Ralph Kupka op 15 maart 2020

Gerelateerd

Meer over

Bijwerkingen
Medicatie

Lees ook